Претензійна робота
Претензійна робота є видом досудового врегулювання господарських/цивільних спорів між сторонами. Термін «досудове» визначає претензію, як попередній етап в процесі захисту своїх прав та відновлення вже порушених. Таким чином, претензія має бути направлена до учасника відносин до звернення в суд, оскільки такий механізм створено з метою зменшення навантаження на судову систему та відповідно прискорення врегулювання спорів між контрагентами (оскільки судовий розгляд спорів між юридичними особами може здійснюватися роками).
Зміст
Згорнути РозгорнутиЗміст претензії
Щодо тексту претензії, то вона має містити:
- повне іменування сторін договору;
- дату;
- опис обставин справи;
- підстав щодо її надсилання;
- вимоги;
- суми із розрахунками;
- документи на підтвердження вищевикладеного.
Формування претензій є досить клопіткою, однак важливою роботою, тому її слід довіряти адвокатам або юристам по претензійній роботі. Практичний досвід вказує, що недотримання правил ведення претензійної роботи може значно ускладнити майбутній судовий процес або взагалі поставити його під загрозу.
Найчастіші помилки при підготуванні претензій
Найбільш часті проблеми, які виникають у підприємств, які вирішили самостійно вести претензійну роботу це:
- неправильні адреси при відправці поштою;
- недотримання строків очікування відповіді на претензію;
- в претензії відсутні документи на підтвердження обставин (зазвичай акти);
- направлення претензії звичайними листами та інше.
Вказані аспекти можуть створити в судовому процесі безліч запитань з боку судді та відповідно створити додаткові перешкоди у досягненні своєї мети.
Так, звісно існує судова практика, яка надає право сторонам не дотримуватись досудового врегулювання та діяти виключно через судові установи, однак наша рекомендація дотримуватись та здійснювати претензійну роботу, оскільки її ефективність доведена на практиці.
Процедура направлення претензії
Претензія за вимогами законодавства має бути направлена поштою рекомендованими листами або цінними листами або ж вручена під розписку. На практиці, контрагенти можуть ігнорувати повідомлення про листи на пошті та таким чином намагатись затягувати процес розгляду вашої скарги.
Проте, надійним варіантом буде надсилати претензію окрім поштового шляху ще й шляхом електронного зв’язку, проте такий варіант вимагає зазначення в договорі між сторонами електронних адрес для листування.
Контрагент в праві розглядати претензію в межах тридцяти днів з дати її отримання. Зазначений термін є досить значним і за результатами розгляду такої претензії має бути надана зворотна відповідь. Якщо ж відповідь негативна або взагалі відсутня, то існує повне право на звернення до суду із вимогами, які були викладені Вами у тексті претензії.
Питання/відповіді по темі (FAQ)
Чи обов’язково дотримуватись претензійної роботи?
Ні, однак вона значно покращує наступний судовий розгляд.
Чи необхідно чекати строку надання відповіді на претензію?
Так, цього строку краще дотримуватись щоб не отримати схвальну відповідь на претензію коли справа вже подана Вами до суду.
Якщо контрагент ігнорує отримання претензії?
Претензійна робота є досудовою та є проявом нашого наміру на вирішення спору, якщо ж контрагент ігнорує отримання претензії, то для суду його позиція буде ясна відразу.
Як направити претензію?
Найкращий варіант це направлення через відділення Укрпошти з описом вкладення.
Якщо в претензії допущені помилки, як це вплине на судовий розгляд?
Суттєвого значення це не буде мати, однак певні незручні запитання така помилка обов’язково викличе.
На яку адресу надсилати претензію?
На офіційну адресу контрагента, але якщо в договорі передбачена інша адреса, то на всі можливі адреси.