Оскарження відмови у виплаті страхового відшкодування

Недовіра в суспільстві до страхових компаній зменшується, оскільки ринком здебільшого оволодівають страховики, що дорожать своєю репутацією, проте навіть у випадку відносин з ними ви можете зіштовхнутись з недобросовісним виконанням ними своїх зобов’язань. Здебільшого проблеми з страховиками виникають у зв’язку з відмовою у виплаті страхового відшкодування чи зменшенні їхнього розміру.

Зміст

Згорнути Розгорнути
  1. Чому відмовляють?
  2. Як оскаржити відмову страхової?
  3. Наша судова практика
  4. Питання/відповіді по темі (FAQ)

Чому відмовляють?

Здебільшого через порушення страхувальником умов договору, однак не завжди. Часто за відмовою у виплаті стоїть недобрий фінансовий стан страховика, використання юридичної необізнаності клієнтів задля зменшення витрат на виплати та багато інших підстав.

Страхова не має права відмовити, коли відмова прямо не передбачена Законом.

Як оскаржити відмову страхової?

  1. Написати претензію до страхової компанії
  2. Написати претензію до МТСБУ
  3. Написати претензію до Нацбанку
  4. Відразу подати позов до суду
В даному випадку вам необхідна консультація адвоката, який спеціалізується на спорах зі страховими компаніями для того, щоб встановити чи порушене ваше право в даній ситуації, чи правомірні підстави відмови у виплаті страхового відшкодування або виплати не в повному обсязі.

Оскарження дій страхової компанії до керівництва такої компанії

Якщо керівництвом філії Вам відмовлено в страховій виплаті, то буде доречно написати скаргу на дії працівників такої філії до головного офісу та висловити свою думку з приводу страхового випадку. Варто посилатись на відповідний пункт договору страхування або норму закону, яку було порушено при розгляді питання про виплату страхового відшкодування.

В скарзі має бути чітко вказано:

Необхідно зазначити аргументацію відмови керівника філії в страховій виплаті, думку особи яка має право на отримання страхового відшкодування з приводу цієї відмови та по можливості аргументацію своєї позиції з посиланням на норми чинного законодавства чи умови договору. При цьому до скарги варто долучити копію офіційної відмови страхової компанії у виплаті страхового відшкодування.

Подавати таку скаргу бажано через установу поштового зв’язку, цінним листом з описом вкладення.

Керівництво страхової компанії має надати відповідь на скаргу протягом 30 днів з моменту отримання скарги страховиком. У разі, якщо страховою компанією не було надано відповіді на скаргу, керівництво такої страхової компанії можливо буде притягнути до адміністративної відповідальності.

Звернення до Нацбанку

Оскаржувати дії страхової компанії також можливо до державного органу, який здійснює нагляд за діяльністю страхових компаній, а саме до Національного банку України.

Цей спосіб є більш дієвим у порівнянні з оскарженням дій страхової компанії до її керівництва.

Звернутись до НБУ можливо, як через установу поштового зв’язку (за допомогою того ж цінного листа з описом) так і шляхом особистого подання скарги або через офіційний сайт НБУ.

Так після отримання від особи, яка має право на отримання страхового відшкодування скарги на дії страхової компанії, і за наявності підстав вважати, що розгляд такої скарги належить до компетенції НБУ, регулятор витребує матеріали страхової справи у страхової компанії та перевіряє правомірність її дій, в тому числі і щодо правомірності відмови у виплаті страхового відшкодування. У разі виявлення порушень в діях страховика, НБУ вживає заходи впливу щодо такої страхової компанії:

Зміст скарги на дії страхової компанії до НБУ є аналогічним змісту скарги, яка подається до керівництва страхової компанії.

Звернення до МТСБУ

Здійснення страховими компаніями певних видів страхування передбачає їх обов’язок набути членства в спеціалізованих бюро. Якщо таке бюро наділено повноваженнями з контролю за діяльністю страхових компаній в певній сфері страхування, то додатково до вище перелічених органів можливо скаржитись і до таких бюро (для прикладу: Моторно (транспортне) страхове бюро України (МТСБУ)).

У МТСБУ можна подати скаргу на страхову компанію, яка не виплачує відшкодування за ОСЦПВ або за Зеленою картою. Таку скаргу можна подати як поштою так і на електронну адресу, вказану на сайті МТСБУ.

Позов до суду

Тут не обійтись без допомоги професіоналів. Якщо адвокат проаналізувавши ситуацію, встановить підстави для стягнення страхового відшкодування зі страхової компанії в судовому порядку, ваше право можна буде захистити в суді.

Практика вказала, що страхове відшкодування в межах ліміту повинно відшкодовуватись саме страховою компанією, а решта суми — стягуватись з винуватця.

Підсумовуючи викладене, варто зазначити, що сьогодні у страхувальника є реальний механізм захисту своїх прав та законних інтересів у випадку недобросовісної поведінки страховика. При цьому позитивний результат для страхувальника знаходиться у прямій залежності від максимального виважених дій при настанні страхового випадку, особливо у питаннях дотримання умов договору страхування та своєчасного повідомлення про це страховика.

Наша судова практика

Питання/відповіді по темі (FAQ)

Як дізнатись, що мені відмовили у виплаті незаконно?

Уважно прочитати умови договору страхування та звернутись за консультацією до адвоката, який спеціалізується в сфері страхування.

Скільки коштує оскарження відмови у виплаті страхового відшкодування?

Якщо мова йде про досудове врегулювання, то можливо почати з претензії/відповіді страховій компанії, яка коштуватиме орієнтовно 2000 грн.

Подання позову до суду у нас коштує від 5000 грн (тільки позов), також буде необхідно замовити та оплатити висновок експерта для визначення розміру збитку, сплатити судовий збір у розмірі 1% від ціни позову.

Чи можна провести судовий процес без моєї участі?

Так, можна надіслати копії документів електронними засобами зв’язку, зробити безготівкову оплату, договір з адвокатом підписати електронним цифровим підписом. Однак, бажано, щоб звіт експерта був замовлений вами. Решту — зробимо ми.

В якому розмірі я отримаю страхове відшкодування?

Максимальний розмір страхового відшкодування встановлений в полісі, якщо це ОСЦПВ то 160 000 грн у 2023 році, якщо КАСКО, то це страхова сума — вартість авто, зазначена в договорі. Однак, зазвичай розмір страхового відшкодування визначається товарознавчою експертизою.

Чи можна оформити позов до страхової самостійно?

Так, але можуть виникнути певні складнощі. При самостійному складенні позову слід дотриматись вимог Цивільно-процесуального кодексу, а саме ст. 175, 177 ЦПК України. Також документи додані до позову мають бути належним чином засвідчені (має стояти ваше ПІБ, підпис, дата та напис «згідно з оригіналом»), при недотриманні вимог ЦПК суд може залишити позов без руху до усунення недоліків, а якщо їх не усунути вчасно то вам повернуть позов без розгляду.

Потрібна термінова допомога адвоката?